14 Veljača 2012
Navikavanje djece na hranu za koju ne treba pribor za jelo može spriječiti da postanu pretila, navodi novo istraživanje. U takvu hranu ubrajaju se primjerice namirnice izrezane na kockice, štapiće i slične oblike koje djeca mogu sama držati i grickati. Britanski stručnjaci vjeruju da dopuštanjem da samostalno odaberu i unose hranu, možete djeci pomoći naučiti regulirati njihov unos hrane.
Istraživači sa Sveučilišta u Nottinghamu usporedili su uzorak od 92 djeteta koja su se naviknula na finger food u usporedbi s 63 djece koja su se tradicionalno hranila žlicom. Njihovi roditelji zapisivali su bilješke o pristupu svoje djece 151 vrsti različitih namirnica. Rezultati su pokazali nešto manju pretilost kod djece iz prve skupine i povećanu sklonost ugljikohidratima.
Autori su u časopisu BMJ Open zaključili: "Naši rezultati pokazuju da su djeca naviknuta da jedu sama naučila regulirati vlastiti unos hrane što je dovelo do nižeg BMI (indeks tjelesne mase) i da preferiraju zdrave namirnice poput ugljikohidrata. To bi moglo imati utjecaja u borbi protiv porasta pretilosti u suvremenom društvu."
Stručnjaci su rekli da je razumijevanje faktora koji doprinose zdravoj prehrani u ranom djetinjstvu "od presudne važnosti jer bi to moglo biti optimalno vrijeme za mijenjanje prehrambenih navika i poticanje zdrave prehrane."
155 djece bilo je u dobi između 20 mjeseci i šest godina kada su njihovi roditelji završili popunjavanje upitnika.
Tam Fry, iz Nacionalnog foruma za pretilost je rekao: "Djeca imaju taj prekrasan odnos s majkom prilikom dojenja kada pokazuju koliko mlijeka žele i kada su spremna prijeći na drukčiju hranu. Dakle, izgleda sasvim logično da oni znaju najbolje i kada je riječ o hrani nakon prestanka dojenja."
Važno je da djeca isprobaju sve skupine hrane i eksperimentiraju s različitim što je moguće više. Ako pola od toga završi na podu, neka - svaki početak je težak, ali vrijednost eksperimentiranja u prvim mjesecima prehrane je neprocjenjiva.





