Već i vrapci na grani znaju koje su dobrobiti konzumacije voća i povrća za zdravlje. No, sada su američki stručnjaci otišli korak dalje i ustanovili kako voće i povrće s bijelim mesom može sniziti rizik od moždanog udara za 52 posto.

Nizozemski su istaživači voće i povrće podijelili prema njihovoj boji, što ih razlikuje prema vrsti fitokemikalija koje sadrže i koje su odgovorne za zdravstvene dobrobiti. Tako su jednoj skupini "pripali" zelena salata, zelje i zeleno lisnato povrće; u drugoj su bile namirnice crvene i ljubičaste boje; u trećoj skupini narančasti i žuti plodovi, dok us zadnjoj skupini pripali oni bijeli (npr. jabuke i kruške).

Istraživači Sveučilišta Wageningen su ustanovili kako se rizik od moždanog udara smanjuje za devet posto sa svakih 25 grama konzumiranih jabuka, krušaka ili bijelog povrća – svaki dan. Ispitanike su pratili kroz razdoblje od deset godina, a oni su predali svoj dnevnik hrane u obliku upitnika.

"Može biti korisno konzumirati znatne količine bijelog voća i povrća kako biste spriječili moždani udar. Na primjer, jedna jabuka dnevno lako će povećati unos bijelog voća i povrća, no i voće i povrće iz druge skupine boja može zaštititi od drugih kroničnih bolesti. Stoga, važno je konzumirati mnogo voća i povrća", objasnila je Linda M. Oude Griep, voditeljica studije objavljene u časopisu Stroke: Journal of the American Heart Association.

Jedna kruška srednje veličine sadrži 96 kalorija. Izrazito je korisna za probavu jer je u njenom sastavu 5,1 gram vlakana. Ako su vam dosadile "obične" kruške, isprobajte recept Nade Duhović - pitu od krušaka i crnog vina. Gotovo jednaku količinu kalorija možete dobiti iz čak četiri jabuke!

Jabuke su odličan izvor vlakna te su dobre za probavu. One mogu pomoći u snižavanju kolesterola, kontrolirati šećer u krvi i pomoći pri mršavljenju. Čak mogu spriječiti određene vrste karcinoma. Svakako konzumirajte koru jabuka kako biste dobili što više vitamina C.

U ovom sočnom voću se kriju antioksidansi pod nazivom polifenoli. Oni su posebno snažni u borbi protiv štetnih tvari poznatih kao slobodni radikali koji su povezani s mnogim ozbiljnim bolestima, kao i procesom starenja.
(DobreVijesti.info/Ordinacija.hr)


Komentari (0)add comment

Napišite komentar

busy

Pridružite nam se na facebook-u

Prijateljski linkovi

DomZa5
Online pomoć za (pre)zaposlene žene koje uz posao žele sklad u obitelji i domu. Provjerite naše praktične savjete, te alate kao što su tjedni jelovnik, tjedni plan čišćenja i ovaj tjedan organiziramo.
Slavonija-Info.com
Najveći regionalni portal Slavonije!

Prijateljski linkovi

DrumTiDam.info
Život, pokret, ritam, kreativnost... Sve što bi dalje nabrajali samo je dio Života kojeg mi slavimo na našim stranicama. Bubnjanje, ples, cirkus, afrika, eko, etno, koncerti, festivali
Stipe.Dumancic.org
kutak za pravi trenutak, blog našeg prijatelja... :)

Prijateljski linkovi

MojaAkcija.hr
Naša je misija korisnicima uštedjeti vrijeme i novac tako što ćemo točne informacije o najnižim cijenama i povoljnim akcijama učiniti, na jednostavan i brz način pristupačnima.
Osijek-online.com
Osijek online, nezavisni portal grada Osijeka

Prijateljski linkovi

Imamnovac.com
Svaki čovjek koji radi na sebi i poboljšanju svog života zaslužuje svu moguću pomoć.
Smee.hr - Bamboo solutions
Egzotični bambusov parket, koji je osnova djelovanja Smeea, je proizvod budućnosti koji se tek u zadnje vrijeme probija na tržišta Europe.